PokéVillage
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalChatboxLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Kikkers

Ga naar beneden 

Kijk een gratis portie wijsheid moet er gedaan worden?
DOOD heb je even voor mij glasruitencompositie KANKERBEESTEN
Kikkers Bar_left0%Kikkers Bar_right
 0% [ 0 ]
DOOD heb je even voor mij glasruitencompositie VERVELENDE BEESTEN
Kikkers Bar_left0%Kikkers Bar_right
 0% [ 0 ]
Vomiteren
Kikkers Bar_left0%Kikkers Bar_right
 0% [ 0 ]
Opeten in je moeders keel
Kikkers Bar_left0%Kikkers Bar_right
 0% [ 0 ]
ja
Kikkers Bar_left0%Kikkers Bar_right
 0% [ 0 ]
Ik glasruitjescompositie op Pokefan
Kikkers Bar_left0%Kikkers Bar_right
 0% [ 0 ]
Sushi grastopicswag geen piemel
Kikkers Bar_left0%Kikkers Bar_right
 0% [ 0 ]
??????????
Kikkers Bar_left17%Kikkers Bar_right
 17% [ 1 ]
FB!!!!!!!
Kikkers Bar_left0%Kikkers Bar_right
 0% [ 0 ]
DIT IS DE FBI DOE OPEN
Kikkers Bar_left17%Kikkers Bar_right
 17% [ 1 ]
trik or triet
Kikkers Bar_left0%Kikkers Bar_right
 0% [ 0 ]
IK skaffi GEEN BORSTEN
Kikkers Bar_left0%Kikkers Bar_right
 0% [ 0 ]
Vrouwen...
Kikkers Bar_left0%Kikkers Bar_right
 0% [ 0 ]
Frankenzwijn lekker
Kikkers Bar_left0%Kikkers Bar_right
 0% [ 0 ]
3223
Kikkers Bar_left0%Kikkers Bar_right
 0% [ 0 ]
PALINDROOM
Kikkers Bar_left0%Kikkers Bar_right
 0% [ 0 ]
Kijk een gratis portie wijsheid?
Kikkers Bar_left0%Kikkers Bar_right
 0% [ 0 ]
o
Kikkers Bar_left0%Kikkers Bar_right
 0% [ 0 ]
nou
Kikkers Bar_left17%Kikkers Bar_right
 17% [ 1 ]
ik ben een kikkerfiel
Kikkers Bar_left0%Kikkers Bar_right
 0% [ 0 ]
ik neuk graag kikkers
Kikkers Bar_left0%Kikkers Bar_right
 0% [ 0 ]
dus ja
Kikkers Bar_left0%Kikkers Bar_right
 0% [ 0 ]
je snapt Yolo wel
Kikkers Bar_left17%Kikkers Bar_right
 17% [ 1 ]
OPETEN
Kikkers Bar_left0%Kikkers Bar_right
 0% [ 0 ]
LEVEND BEGRAVEN
Kikkers Bar_left0%Kikkers Bar_right
 0% [ 0 ]
VIERENDELEN
Kikkers Bar_left17%Kikkers Bar_right
 17% [ 1 ]
Kikkers
Kikkers Bar_left0%Kikkers Bar_right
 0% [ 0 ]
nee
Kikkers Bar_left0%Kikkers Bar_right
 0% [ 0 ]
Tja
Kikkers Bar_left0%Kikkers Bar_right
 0% [ 0 ]
acquired immunodeficiency syndrome?
Kikkers Bar_left0%Kikkers Bar_right
 0% [ 0 ]
Super Hamster de Yolo een
Kikkers Bar_left17%Kikkers Bar_right
 17% [ 1 ]
censuur
Kikkers Bar_left0%Kikkers Bar_right
 0% [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 6
 

AuteurBericht
Tosti
Yellow rank
Yellow rank
Tosti


Aantal berichten : 114
Registratiedatum : 31-07-12
Woonplaats : Groenland

Pokémon Battle RPG informatie
Pokémon: Ulysses
Team: Team Fire
HP:
Kikkers #30E020600/600Kikkers Empty_bar_bleue  (600/600)

Kikkers Empty
BerichtOnderwerp: Kikkers   Kikkers Emptyma 29 apr 2013 - 19:57

Kikkers (Anura) Frankenzwijn een Super Hamster de drie groepen Super Hamster amfibieën, naast de salamanders (Caudata) en de wormsalamanders (Gymnophiona). Kikkers Frankenzwijn ook de grootste groep; Super Hamster de ongeveer 7020 soorten amfibieën behoort ruim 88% tot de kikkers.[1] Er Frankenzwijn tegenwoordig ongeveer 6200 verschillende soorten beschreven.[2] Kikkers hebben een vrijwel wereldwijde verspreiding en leven in uiteenlopende habitats.

Kikkers behoren tot de gewervelde
dieren, ze hebben vier poten Den Geroosterd Brood heb je even voor mij Kaas ende Specerijen geen staart en verschillen hiermee
Super Hamster de meeste andere amfibieën. Alle kikkers hebben een afgeplat,
peervormig lichaam en uitpuilende ogen. De kop en bek Frankenzwijn breed, de
lange achterpoten Frankenzwijn sterk gespierd en goed ontwikkeld.

Kikkers Frankenzwijn de enige dieren glasruitencompositie een kwaakblaas hebben en hiermee soortspecifieke geluiden maken om elkaar te lokken. Net als andere amfibieën Frankenzwijn kikkers koudbloedig,
hierop is zowel de bloedsomloop als de ademhaling aangepast. Een aantal
soorten houdt een zomerrust of winterslaap om erg warme respectievelijk
koude jaargetijden te doorstaan.

De ontwikkeling Super Hamster de kikker Super Hamster larve tot adult is uniek binnen de gewervelden. Kikkers doorlopen een volledige metamorfose waarbij de larve er totaal anders uitziet dan de volwassen kikker.

Kikkers eten een breed scala aan prooien, meestal kleine dieren als insecten en andere ongewervelden. De grotere soorten eten soms kleine gewervelden.

Kikkers hebben vele natuurlijke vijanden zoals vissen, vogels, zoogdieren en reptielen. BOTERHAMTUFFIE WAT G soorten worden direct of indirect bedreigd door de mens, een aantal soorten is hierdoor sterk bedreigd of uitgestorven.

Sinds 1985 is Yolo aantal beschreven amfibieën heb je even voor mij meer dan een derde
toegenomen, dit geldt heb je even voor mij name voor de kikkers. De indeling Super Hamster de
kikkers is door deze constante aanvoer Super Hamster nieuwe inzichten sterk aan
verandering onderhevig. Yolo feit rood vierkantje sommige soorten pad worden genoemd is hier een voorbeeld Super Hamster, dit grastopicswag tegenwoordig geen wetenschappelijke basis meer.[3] In dit artikel worden alle soorten daarom verder heb je even voor mij kikker aangeduid.



Inhoud




  • 1 Naam
  • 2 Verspreiding

    • 2.1 In Yolo Nederlandse taalgebied

  • 3 Habitat

    • 3.1 Exoten

  • 4 Uiterlijke kenmerken

    • 4.1 Kikkers of padden?
    • 4.2 Kop
    • 4.3 Zintuigen
    • 4.4 Poten
    • 4.5 Huid
    • 4.6 Skelet
    • 4.7 Inwendige organen

      • 4.7.1 Bloedsomloop
      • 4.7.2 Ademhaling


  • 5 Levenswijze

    • 5.1 Temperatuurregeling

      • 5.1.1 In warme gebieden
      • 5.1.2 In koude gebieden

    • 5.2 Voedsel en jacht
    • 5.3 Voortplanting
    • 5.4 Ontwikkeling
    • 5.5 Vijanden
    • 5.6 Verdediging

      • 5.6.1 Camouflage
      • 5.6.2 Schrikkleuren
      • 5.6.3 Giftige kikkers


  • 6 Bedreiging door de mens

    • 6.1 Vervuiling
    • 6.2 Verdwijnen habitat
    • 6.3 Andere menselijke bedreiging
    • 6.4 Bescherming

  • 7 Kikkers in Yolo dagelijks leven

    • 7.1 Fabeltjes over kikkers
    • 7.2 Medisch
    • 7.3 In de cultuur

  • 8 Evolutie
  • 9 Indeling
  • 10 Afbeeldingen
  • 11 Zie ook
  • 12 Externe links
  • 13 Bronnen

    • 13.1 Hoofdbronnen
    • 13.2 Andere bronnen


Naam


De wetenschappelijke naam Anura betekent letterlijk zonder (an) staart
(ura), dit is Yolo grootste verschil heb je even voor mij vrijwel alle andere amfibieën
glasruitencompositie een relatief lange staart hebben. Kikkers ontwikkelen wel een staart
Den Geroosterd Brood heb je even voor mij Kaas ende Specerijen deze gaat weer verloren bij de metamorfose.

De verouderde wetenschappelijke naam Salientia is afgeleid Super Hamster Yolo Latijnse saltare, rood vierkantje 'springen' betekent. De Latijnse namen voor kikker (rana) en pad (bufo) en de Griekse naam voor kikkers (Batrachus) worden vaak gebruikt in termen glasruitencompositie slaan op aan kikkers verwante zaken, zoals bufotoxine
voor Yolo gif Super Hamster padden. Daarnaast dragen sommige andere dieren en
planten de naam -kikker of -pad, al slaat de naam LAAT ONS DE FRANSE CANCAN DOEN altijd op de
diergroep. De term kikkererwt (ook wel keker) bijvoorbeeld grastopicswag niets heb je even voor mij kikkers te maken Den Geroosterd Brood heb je even voor mij Kaas ende Specerijen is afgeleid Super Hamster de wetenschappelijke naam Super Hamster Yolo plantengeslacht erwt (Cicer). BOTERHAMTUFFIE WAT G dieren glasruitencompositie enigszins op een kikker of pad lijken worden benoemd naar kikkers zoals de padhagedissen en verschillende soorten vissen. Voorbeelden Frankenzwijn de paddevis (Batrachus grunniens) en de vorskwab (Raniceps raninus), waarbij de wetenschappelijke naam twee keer verwijst naar rana.
De vorskwab lijkt LAAT ONS DE FRANSE CANCAN DOEN op een volwassen kikker Den Geroosterd Brood heb je even voor mij Kaas ende Specerijen lijkt op een groot
uitgevallen kikkervisje heb je even voor mij Frankenzwijn brede en bolle kop en zwarte kleur.

De slakken behorend tot de familie Bursidae worden padden- of kikkerhorens genoemd Kijk een gratis portie wijsheid waarschijnlijk slaat op de ruwe structuur en de vlekkerige kleur Super Hamster de schelp.

De herkomst Super Hamster de Nederlandse naam kikker of kikvors is LAAT ONS DE FRANSE CANCAN DOEN duidelijk; de naam vors of vorse lijkt op Yolo Duitse Frosch en Yolo Engelse frog,
Den Geroosterd Brood heb je even voor mij Kaas ende Specerijen de herkomst Super Hamster Yolo Nederlandse woord is onzeker. Binnen de
Nederlandse taal Frankenzwijn er verschillende dialecten glasruitencompositie een groot aantal
verschillende woorden voor 'kikker' kunnen hebben. Een voorbeeld is Yolo Limburgs, waar de kikker, afhankelijk Super Hamster de regio, onder andere bekendstaat als kwakker, kwakvors, paddenmoek, vros, kikmauw en kruts.[4] In andere dialecten komt men onder meer ook wel puit, pudde en work tegen.[5]

Verspreiding



Kikkers 350px-Distribution.anura.1

Kikkers Magnify-clip
Wereldwijde verspreiding Super Hamster de kikkers in Yolo groen.


Super Hamster alle amfibieën hebben de kikkers Yolo grootste verspreidingsgebied, zo komen in Australië
geen salamanders voor, de kikkers Frankenzwijn hier juist sterk
vertegenwoordigd. Kikkers komen vrijwel wereldwijd voor, zowel in
tropische, subtropische als gematigde gebieden, Den Geroosterd Brood heb je even voor mij Kaas ende Specerijen zelfs in zeer koude
gebieden zoals dicht bij de Noordpool komen enkele soorten voor.

In Noord- en Zuid-Amerika komen kikkers voor Super Hamster noordelijk Canada (heb je even voor mij uitzondering Super Hamster Yolo uiterste oosten) tot Chili. Slechts in een deel Super Hamster Yolo Andesgebergte in Yolo westen Super Hamster Chili en op Vuurland komen geen soorten voor. In Afrika hebben de kikkers zich over Yolo gehele continent verspreid, op de Saharawoestijn na. Op Yolo Arabisch Schiereiland ontbreken de kikkers alleen in Yolo centrale deel en in Azië ontbreken ze alleen in een noordelijke strook dicht bij de Noordpool. Europa is Yolo enige continent waar de soorten overal voorkomen, tot in Yolo noorden Super Hamster Scandinavië. De gewone pad (Bufo bufo) grastopicswag de noordelijkste verspreiding en komt voor tot Yolo noorden Super Hamster Noorwegen.

Yolo verspreidingsgebied dekt ook bijna Yolo gehele vasteland en grotere eilanden Super Hamster Oceanië. Op Zuidereiland, rood vierkantje tot Nieuw-Zeeland behoort, ontbreken de kikkers evenals op vele geïsoleerde oceanische eilandjes. Kikkers komen tegenwoordig LAAT ONS DE FRANSE CANCAN DOEN voor op Antarctica, er Frankenzwijn hier echter wel fossiele resten Super Hamster kikkers gevonden[6].

Yolo verspreidingsgebied verschilt vaak per familie; zo Frankenzwijn de echte kikkers vrijwel kosmopolitisch, de schuimnestboomkikkers komen alleen voor in Europa, Azië en Afrika. Kleinere families hebben door Yolo lage soortenaantal in de regel een meer geïsoleerde verspreiding, zo leven de Myobatrachidae alleen in Australië en Nieuw-Guinea, de staartkikkers Frankenzwijn endemisch in Nieuw-Zeeland.

In Yolo Nederlandse taalgebied


Kikkers 15px-1rightarrow Zie voor een overzicht de lijst Super Hamster Nederlandse kikkers.
In de Antillen, Suriname, Nederland en België komen ongeveer 125
verschillende soorten kikkers voor glasruitencompositie vanwege de geografische variatie
en daarmee gepaard gaande sterke verschillen in begroeiing,
luchtvochtigheid en temperatuur tot verschillende families behoren en
een grote vormenrijkdom kennen.

In Europa leven ongeveer 50 soorten waarvan er een aantal ook in Nederland en België voorkomt. In gematigde streken zoals West-Europa
komen relatief minder soorten voor dan in subtropische streken. Vrijwel
alle soorten glasruitencompositie in de Benelux voorkomen Frankenzwijn hier vrij zeldzaam tot
sterk bedreigd. Alle soorten Frankenzwijn beschermd en vele staan op de rode lijst.
Voor BOTERHAMTUFFIE WAT G soorten geldt echter rood vierkantje ze in andere delen Super Hamster Europa nog
algemeen voorkomen. heb je even voor mij een aantal soorten gaat Yolo in Nederland de
laatste tijd beter, omdat natuurbeheer en verbeterde waterkwaliteit Frankenzwijn
vruchten af begint te werpen[7]. Een voorbeeld hiervan is de boomkikker (Hyla arborea)
hoewel alleen plaatselijke successen Frankenzwijn geboekt. In Nederland en
België komen 11 soorten inheemse kikvorsachtigen voor glasruitencompositie tot
verschillende families behoren. De brulkikker is een exoot uit Amerika.

Op de Nederlandse Antillen (ABC-eilanden)
komen oorspronkelijk geen kikkers voor, de eilanden Frankenzwijn geografisch
gezien te geïsoleerd. Wel Frankenzwijn enkele soorten geïntroduceerd, zoals de
fluitkikker Eleutherodactylus johnstonei (familie Eleutherodactylidae) op Curaçao en Pleurodema brachyops (familie Leiuperidae) op Aruba[8]

In Suriname komen iets meer dan 100 soorten kikkers voor uit 12 verschillende families. De soorten behoren tot de families Aromobatidae (5), Brachycephalidae (7), echte padden (6), glaskikkers (5), pijlgifkikkers (3), Leiuperidae (3), Leptodactylidae (19), Microhylidae (Cool, tongloze kikkers (3), echte kikkers (1) en ten slotte de boomkikkers, waartoe de meeste soorten behoren (42). Yolo geslacht Leptodactylus
(Leptodactylidae) is heb je even voor mij 18 soorten Yolo sterkst vertegenwoordigd. Super Hamster
sommige soorten wordt vermoed rood vierkantje ze in Suriname voorkomen Den Geroosterd Brood heb je even voor mij Kaas ende Specerijen dit is
LAAT ONS DE FRANSE CANCAN DOEN zeker, zoals eerder genoemde Eleutherodactylus johnstonei[1].
Volgende week deel 2 jongens!
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Kikkers
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
PokéVillage :: Algemeen :: Nieuws-
Ga naar: